Black Friday
سرویس مزایده آنلاین دامنه در ایده نیک راه اندازی شد
Black Friday
مراحل و شرایط ثبت دامنه

ثبت و خرید دامنه ir -ایرنیک

  • 1402/06/21
  • 562 بازدید


دامنه‌  آی آر/.ir  یک پسوند ملی مربوط به ایران است و ثبت این دامنه توسط ایده نیک که نماینده رسمی ایرنیک مرکز تحقیقات فیزیک نظری است به انجام می‌رسد.

ایده نیک با سابقه ترین کارگزار رسمی دامنه با بیش از 14 سال سابقه آماده‌ی ارائه خدمات ثبت دامنه است؛همچنین دوره‌ی اعتبار ثبت و تمدید انواع دامین های دات آی آر می‌تواند 1 یا 5 سال باشد.

مراحل خرید و ثبت دامنه IR / آی آر
برای ثبت دامنه IR آی آر، داشتن شناسه کاربری ایرنیک الزامیست همچنین جهت ثبت و خرید دامنه ir جدید می توانید درمرکز ثبت دامنه های آی آر به آدرس www.nic.ir  شناسه ایرنیک (نیک هندل) بسازید.

آدرس فرم ساخت شناسه کاربری در سایت مرکز: https://www.nic.ir/Create_New_Handle

به جرات میتوان گفت پنل ایده نیک با ساختاری حرفه ای یکی از بهترین و نخستین سامانه‌ای می باشد که دسترسی های کامل و شرایط کیفی مناسبی را نسبت به سایر رقبا دارد و از طرفی بهترین و نازلترین قیمت را ارائه می دهد.
درضمن شما میتوانید برای تهیه هاست میزبانی از ادرس زیر که توسط شرکت وب ایده ارائه میگردد خدمات خود را دریافت کنید.
hub.webideh.com

مزایای ثبت دامنه IR آی آر
1- این نوع پسوند دامنه در مقایسه با پسوند های دیگر دامنه مانند com، net، org و … ارزان تر است.
2- بدلیل آنکه این نوع دومین ها توسط مرکز ثبت دامنه (مرکز تحقیقات فیزیک نظری) که در تهران، خیابان نیاوران واقع است، به ثبت می رسد، مالکیت این دومین ها نسبت به سایر پسوند های دامنه که توسط شرکت های بین المللی خارج از ایران به ثبت می رسد، قابل اعتمادتر است. ضمن اینکه دامنه ها با استناد به اطلاعات کامل شخص، شرکت، سازمان یا موسسه، در این مرکز بصورت دقیق و چشمی بررسی و سپس به ثبت نهایی می‌رسد.
3- احتمال آزاد بودن دامنه انتخابی شما با پسوند آی آر نسبت به سایر پسوند های دامنه، بیشتر است.

.ir
این پسوند برای تمامی اشخاص، شرکتها، سازمانها، مراکز آموزشی و وزارتخانه ها قابل ثبت است و نیاز به هیچگونه مدرک شناسایی خاصی برای ثبت این نوع پسوند نیست.

co.ir
این پسوند مخصوص شرکت، موسسه یا نهاد غیر دولتی، همچنین وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی می باشد. جهت ثبت این دامنه، می بایست پس از ساخت هندل(شناسه کاربری) مربوطه، یک برگ کپی از روزنامه (آگهی) رسمی شرکت خود را به IRNIC به آدرس info@nic.ir ارسال نمایید، در غیر اینصورت دامنه مذکور از سوی مرکز ثبت، تایید نخواهد شد و دامنه مذکور به ثبت نخواهد رسید.

ac.ir
این پسوند مخصوص تمامی سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاهی، مدارس و کلیه اشخاص حقوقی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دارند، می باشد. جهت ثبت این نوع دامنه، پس از ساخت هندل (شناسه کاربری) مربوطه، لازم است یک نسخه کپی از مجوز خود را اسکن کرده و به آدرس ایمیل info@nic.ir ارسال نمایید؛ در غیر اینصورت دامنه مذکور از سوی مرکز ثبت، تایید نخواهد شد و دامنه مذکور به ثبت نخواهد رسید.

org.ir
برای شرکت ها و انجمن ها غیرانتفاعی و سازمان های بین المللی و مانند آن. متقاضی باید کپی مدرک معتبر جهت اثبات نوع فعالیت و یا اساسنامه را توسط فکس، پست الکترونیکی و یا ضمیمه ایمیل را در زمان ارائه فرم درخواست دامنه به مرکز ایرنیک ارسال نماید.

gov.ir
برای تمامی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و موسسات وابسته به قوه مجریه، مقننه و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است. متقاضی باید نامه ای از یک مقام مسئول سازمان در سربرگ رسمی از طریق فکس، پست الکترونیکی و یا ضمیمه ایمیل را در زمان ارائه فرم درخواست دامنه به مرکز ایرنیک ارسال نماید.

sch.ir
تمامی سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاهی، مدارس و کلیه اشخاص حقوقی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دارند، می توانند نسبت به ثبت این نوع دامنه اقدام نمایند. جهت ثبت این نوع دامنه، پس از ساخت هندل (شناسه کاربری مربوطه)، لازم است یک نسخه کپی از مجوز خود را اسکن کرده و به آدرس ایمیل info@nic.ir ارسال نمایید؛ در غیر اینصورت دامنه مذکور از سوی مرکز ثبت، تایید نخواهد شد و دامنه مذکور به ثبت نخواهد رسید.

net.ir
تمامی شرکت‌ها (اعم از مسولیت محدود، سهامی عام و …)، موسسات، انجمن‌ها، نشریات و روزنامه‌ها و کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری، اتحادیه صنفی یا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید‌ه‌اند و شماره ثبتی دارند، می توانند نسبت به ثبت این دامنه اقدام نمایند. جهت ثبت این دامنه، می بایست پس از ساخت هندل مربوطه، یک برگ کپی از روزنامه رسمی شرکت خود را به آدرس info@nic.ir ارسال نمایید، در غیر اینصورت دامنه مذکور از سوی مرکز ثبت، تایید نخواهد شد و دامنه مذکور به ثبت نخواهد رسید.

.ایران
تمامی اشخاص حقیقی، شرکت ها و موسسات غیر دولتی، وزارتخانه ها، سازمان یا شرکت های دولتی، مراکز آموزشی و پژوهشی می توانند نسبت به ثبت این دامنه اقدام نمایند.

id.ir
تمامی اشخاص حقیقی با داشتن کارت ملی ایرانی قادر به ثبت این نوع پسوند دامین ملی می باشند.